CONSULTATIES VIA VIDEO-CALL

Covid-19 zorgt ervoor dat we tijdelijk onze levensstijl moeten aanpassen en ook naar de psycholoog gaan is momenteel niet zoals ervoor. Je vraagt je waarschijnlijk af of je hier even goed mee geholpen wordt dan face-to-face.

consultaties via video-call, wat is dit?

Deze consultaties zijn inhoudelijk volledig hetzelfde als face-to-face consultaties. Door de COVID-19 maatregelen zijn deze nu meer aangeraden om besmettingsgevaar te vermijden.

DE VOORDELEN

  • Volgens wetenschappelijk onderzoek even effectief als face-to-face consultaties
  • Geen verplaatsing
  • Geen besmettingsgevaar
  • In eigen vertrouwde omgeving
  • Je kan zelf kiezen op welke plaats jij dit het liefste doet: de plaats waar jij je het meeste op je gemak voelt.

Hoe werkt het?

Via mail of Gsm kan je een afspraak vastleggen, Je krijgt datum, uur en link doorgestuurd.

Deze link kan je naar je browers kopiëren en zo kom je in de praktijk terecht.

Verloop:

 

  1. Kennismakingsgesprek: tijdens dit gesprek wordt je probleem in kaart gebracht en wordt het verloop verder besproken
  2. Behandeling/begeleiding wordt verder naar jouw noden en klachten voorzien.
  3. Regelmatig wordt besproken in hoeverre je beterschap ondervindt, op deze manier kan de begeleiding continue worden bijgesteld.
  4. Wanneer je zelf terug verder kan worden de consultaties afgebouwd.

Prijs:

  • Particulieren: €70 per consult van 45 min
  •  Bedrijven (op factuur): €100 per consult van 45 min

 

Voor welke problemen?

Negatieve gedachten en gevoelens

LEES MEER
  • Piekeren
  • Negatief denken
  • Doemdenken
  • Rampdenken
  • Gevoel van leegte
  • Depressieve & angstgevoelens

Klachten verminderen

LEES MEER
  • Angst
  • Stress
  • Burn-out
  • Trauma/PTSS

Krachten verbeteren

LEES MEER
  • Vergroot je zelfzorg
  • Verbeter je zelfbeeld
  • Leer positief denken

Integratief model van begeleiding

Tijdens de begeleiding worden er verschillende technieken toegepast, op deze manier vinden we steeds een begeleiding/behandeling die het beste bij je past!

 

Eye Movement Desensitisation & Reprocessing (EMDR)

Wetenschappelijk gezien is dit momenteel de beste benadeling voor trauma. Ook kan deze therapie een sterke meerwaarde bieden bij depressie en angstproblematieken, dit in combinatie met cognitieve gedragstherapie.

Cognitieve gedragstherapie (CGT)

Door middel van cognitieve gedragstherapie leer je beter omgaan met je emoties en gedachten. Ook je gedrag veranderen is mogelijk via CGT. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om positief te leren denken, ookal ben je van nature een “negatieve denker”.

Onderstaande therapievormen zijn onderdelen van Cognitieve gedragstherapie:

  • Acceptence and commitment therapie (ACT)
  • Rational Emotive Therapie (RET)
  • Mindfulness

 

Voedingspsychologie

“Je bent wat je eet” en tijdens moeilijke periodens is het belangrijk om je voeding gezond te houden. Voeding heeft een effect op je mentale gezondheid, zeker belangrijk om ook hier aandacht aan te besteden!